fredag 17 februari 2012

Högervantskonspirationsteorin.

Imorse. Påklädningsskjutsaungarnatilldagisochskola-ritualen. Inget får gå fel. Och bara för att inget får gå fel, så är det givetvis något som går fel. Ingen undkommer Murphys lag - allra minst jag.

Felet denna gång var att jag i villervallan av vinterkläder endast lyckades hitta fyra högervantar. Vänstervantarna var som uppslukade av jorden. Och de är i skrivande stund, trots min en-mans-skallgångskedja av lägenheten, fortfarande spårlöst försvunna.
 Så det blev att hasta iväg till skola och dagis med ungarna som ett freak of nature. Som en produkt av intensiv glesbygdsinavel, som om jag hade en stamtavla där påvisbart släktskap mellan mina mor- och farföräldrar sträcker sig flera generationer tillbaka, ja, så långt tillbaka som till stenåldern.

Med två högertummar käckt pekandes åt samma håll, for jag alltså iväg. Ett anatomiskt och evolutionärt stilbrott eller som de kristna fundamentalisterna i Intelligent design-rörelsen kanske hade sagt: - En vedervärdig styggelse mot Skapelsen och två högertummar upp i arselet på Skaparen och hans intentioner.
Hursomhelst, jag misstänker en konspiration. Någon eller några (givetis är det en organisation bakom, en organisation med stora resurser och dold agenda) sitter uppenbarligen och tjuvhåller på mina vänstervantar.

Jag undrade ju givetvis om jag var ensam om att vara drabbad, så jag frågade grannen. Föga förvånande, så var jag inte ensammen om att vara drabbad. Grannen hade också råkat ut för samma märkliga fenomen. Och visst är det ett märkligt fenomen, men alltför systematiskt och frekvent återkommande för att man ska kunna vifta bort det som en tillfällig slump eller slarvighet.

Så nu sitter jag här och googlar konspirationsteorier. Viss om att någonstans där ute sitter någon inne med hela sanningen - en högervantskonspirationsteoretikernas David Icke. Jag har ju givetvis mina egna hypoteser och teorier eller rättare sagt - två konspirationsteoretiska teorier.

Christer Björkman och Den Stora Melodifestivalskonspirationen. Även om kopplingen, ytligt sett, är långsökt, så går denna teori i korthet ut på att Melodifestivalen i grund och botten och rakt igenom är ett jävla jävulskap, så varför skulle inte den ligga bakom mina vantars försvinnande? Den Stora Melodifestivalskonspirationens postulerar bland annat att Christer Björkman en dag vill störta FN och världssamfundet för att ersätta den med ett världherravälde där världens politiska frågor avgörs via Eurovisionsschlagerfestivaelns omröstningssystem. (Rädda de svältande barnen i Afrika - un point. En garderob paljettklänningar till Sara Dawn Finer för tre miljarder dollar - douze point. Allt ackompanjerat med utkablade tv-bilder av publikens stående ovationer och flaggviftangar från alla Europas arenor).

Buskiskonspirationen leds av Sveriges buskiskungar, Stefan och Krister. De vill få hela världspopulationen att dela deras egen syn på humor och därigenom bli Stefan och Krister, med inte bra hela svenska folket, utan hela världen. Detta bland annat genom att redan i tidig ålder drilla våra barn i deras egen ungdomsorganisation: Buskis-jugend (barnen uniformeras i röd tröja, orange baskermössa och tjocka glasögon vare sig de behöver dem eller inte. Glasögonen i sig, har en Buskisifierande effekt, då de ger bäraren en skev uppfattning av vad som är roligt). Dagarna i ända får Buskisjugend-barnen sitta med upptejpade ögonlock och tvångsskratta åt tv-klipp där folk snubblar och pratar konstigt.

Hursomhelst, mörka krafter är i rörelse. Var rädda om er, kära läsare.

Er ende vän.

Jazzmördaren.

2 kommentarer:

  1. You rock and rule! Sort of like a heavy metal band made up with members of a certain measurment stature.

    Google translate: You rock och härska! Ungefär som en heavy metal-bandet består med medlemmar av en viss Mätning resning.

    Du förstår varför jag var tvungen att skriva på engelska hoppas jag. Låter ju inte helt friskt på svenska.

    SvaraRadera
  2. Wonderful article. Fascinating to read. I love to read such an excellent article. Thanks! It has made my task more and extra easy. Keep rocking. I also offer the same service as your offer like online Healing Spells Caster services .

    SvaraRadera