tisdag 26 juni 2012

World of warcraft

Med risk för att jag i min okunnighet och enfald ådrar mig en spell av femtioelfte leveln, typ en Major Rectumus Lavemangus*, så dristar jag mig att ställa en fråga till alla er som spelar, eller har spelat, World of warcraft. Trots det och trots risken att bli utskälld (wowwow) av någon inbiten Wowwe i min omedelbara närhet, så tar jag ändå risken att sticka ut hakan.

Frågan har plågat mig, inte så där som livets stora fråga -  vad är meningen med livet - utan mer som ett lätt skoskav (mao inget som en nybörjarmagiker med healingspells på sitt interaktiva CV inte skulle klara av). Men ändå.

Jo, det jag undrar är: finns tidningarna DN, Dagens Industri, Illustrerad Vetenskap** och uppslagsverket Nationalencykopedin i World of Warcrafts värld?

Och om de nu gör det - vilken genre räknas de då till i World of Warcrafts värld?

Fantasy?


Tacksam för svar

Fongahfnolldullbakkara Nussulldull Krambakkagah***








* Här kanske du hade räknat med en förklaring på denna mäktiga formel, men si, det går inte. Det här är mitt sätt att ge igen för alla gånger då inbitna wowwar suttit och pratat fikonspråk över mitt huvud och använt hokuspokustermer på ett sätt som fått mig - trots min högaktningsvärda ålder - att känna mig som om jag var ett år igen och överhörde pappa och mamma diskutera sjuttiotalets oljekris, medan jag själv försökte reda ut vad de pratade om genom att göra cirklar i min tallrik med banangröt och mjölk.

** Anledningen till att jag inte tar upp "tidningar" som Aftonbladet och Expressen, är för att jag - i likhet med andra vuxna med någorlunda förstånd och smak - betraktar dem som fantasy i vår värld, den verkliga världen, vilket följdaktligen måste innebära att de räknas som ngn sorts realitygenre i World of Warcrafts värld.

*** Jazzmördaren på orchiska. Eller ja, det är snarare initialerna. Det fullständiga namnet hade upptagit lika mycket plats som två blogginlägg.

2 kommentarer:

  1. Ja, det räknas till fantasy.

    Mvh Fangball den Fete, Ljumskslickare av Högsta Soffans tredje dyna.

    SvaraRadera
  2. Må Garosh Hellscream hemsöka dig på nätterna...

    SvaraRadera