tisdag 6 september 2011

Flugor i trumpeten.

Eller historien om varför jag snart ska flytta..
(återkommer med flyttkort så fort jag vet exakt vart jag flyttade)

Idag var Elias på sin första trumpetlektion på den kommunala musikskolan.
Han fick hyra med sig en trumpet hem.
Väl hemma bad jag honom lära mig den sk två-tons-låten.
Nedan följer först mästarens uppvisning, följt av novisens.
Lyssna och njut.
Jazzmördarjazz när den är som bäst.


Mästaren.


Novisen.

Jag kallar min tolkning av två-tons-låten för Flies in the trumphet, en musikalisk aero-entomologisk hyllning till Rimsky-Korsakovs Flight of the Bumblebee.

Tror nog att jag ska ta mig an Alexander Bard och fara på IDOL-audition.
Ska bara slipa lite på scennärvaron och få in de rätta jazz-movesen.


Jazzmördaren



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar